wtorek, 6 stycznia 2015

Power śniadanie dla power super mamy, tancerki i sportowca...

czyli owsianka- najlepszy posiłek pod słońcem.

Nie będę tu pisać rzeczy oczywistych, przecież w całym internecie wiele jest informacji na temat zdrowotnych właściwości tej potrawy, można nawet przeczytać, że jest najzdrowszą oprócz czosnku rzeczą na świecie. Ile w tym prawdy, ja nie powiem, postaram się Was jednak do owsianki przekonać po mojemu.

1. dla świeżo upieczonej mamy to potrawa idealna: szybka, pożywna i pyszna. Nie musimy się rano zastanawiać co by tu zjeść, bo mamy już odpowiedz. Możemy ją jeść praktycznie codziennie, wystarczy za każdym razem dodawać inne dodatki dla urozmaicenia: raz rodzynki , raz daktyle itp. A co najważniejsze zaspokaja głód na długo. Więc i dla tancerek i sportowców to świetne rozwiązanie. Mój mąż rugbysta owsiankę pokochał :)

2. śniadanie dla dwojga: kiedy nasze dziecko przejdzie już ekspozycję na gluten (o bezglutenowym śniadanku w kolejnym poście), możemy skonsumować owsiankę wspólnie, nie dodawajmy wtedy jednak białego cukru, ani mleka (przed ukończeniem 1 roku życia), wetrzyjmy na koniec jabłko lub wgniećmy banana.

3.Owsianka zamiast pączka czy batona-czyli węglowodany złożone mimo, że kaloryczna jest dietetyczna: dostarcza nam maksymalnie dużo składników odżywczych, dlatego nie mamy ochoty podjadać później, a co za tym idzie dostarczać pustych "tuczących" kalorii. Matka karmiąca nie może się przecież odchudzać, jednak zdrowe odżywianie sprawi, że zrzucimy zbędne kilogramy. .


                                              Mój sposób na pyszna owsiankę:



1. jeśli nie lubisz nie musisz dodawać mleka, choć z mlekiem posiłek jest jeszcze bardziej wartościowy, ja wolę popić owsiankę mleczną kawką inką, bo owsianka na wodzie jest dla mnie zbyt mdła.

2. odczekaj, aż przestygnie i stężeje, nabiera wtedy super konsystencji i jest jeszcze bardziej smakowita.

3. nie musisz słodzić, dodaj kostkę (ja dodaję 4 ) gorzkiej czekolady, na samym końcu i zostaw na chwilę

4. pod koniec gotowania dodaj jakieś bakalie, ja najbardziej lubię stare dobre rodzynki

5. już po nałożeniu dodaj jakiś świeży owoc, winogrona, banana, wetrzyj jabłko lub gruszkę :)

6. Uwaga dobrze przygotowana owsianka uzależnia!!!


                                                                  Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz